درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-11  |  2024-04-30  |  بروز شده در: 1403/02/11 - 12:33:3 FA | AR | PS | EN
زمرد پنجشیر، برای هفدهمین بار از طریق مزایده به فروش رسید             انتقال بیش از ۴۰۰ اثر باستانی از معدن مس عینک به موزیم ملی             با افغان‌های تحصیل یافته معادن کشور را استخراج خواهیم کرد             ایران از تاسیس حصار وموانع درامتداد سرحدات افغانستان و ترکمنستان خبر داد            «ترکیش ایرلاینز» پروازهایش را به افغانستان از سر می‌گیرد            امریکا در تلاش دیکتاتوری دیجیتالی بر جهان است            تیم ملی فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی ۴ پله صعود کرد            واشنگتن باید انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند            ایران برای توسعه مناسبات با افریقای مرکزی ابراز آمادگی کرد             مکرون در تلاش تبدیل کردن اروپا به قدرت هسته ای مستقل            هیات حماس قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرد            هرگونه تعامل با طالبان مشروط به احترام به حقوق بشر باشد            هت‌تریک لواندوفسکی برابر والنسیا            شهادت یک عالم دین و شماری از مقتدیان در هرات             کنعانی از ورود ۱۱۲ میلیون مترمکعب آب از «سد کمال‌خان» به ایران خبر داد            






تاریخ نشر: 1403/01/29 - 14:51:0
تعداد بازدید: 359
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات
 پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات

انتخابات مجلس عوام هند، موسوم به «لوک سابا»، روز جمعه در حالی آغاز می‌شود که نزدیک به یک میلیارد نفر در طول یک ماه، فرصت رای دادن به نامزد و حزب مورد نظر خود را دارند. این طولانی‌ترین انتخابات جهان است که در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا برگزار می‌شود.

به گزارش انصار، انتخابات مجلس عوام هند موسوم به لوک سابا برای یک دوره پنج ساله، از روز جمعه ۳۱ حمل 19 اپریل آغاز می شود و یک حزب یا یک ائتلاف برای پیروزی در انتخابات باید به اکثریت ۲۷۲ کرسی از ۵۴۳ کرسی این مجلس دست یابد.

حزب بهارتیا جنتا (BJP) به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در آخرین دوره برگزار شده در سال ۲۰۱۹، ۳۰۳ کرسی به دست آورد و پس از آن ۵۲ کرسی به حزب کنگره ملی هند (INC) به عنوان حزب اصلی مخالف تعلق گرفت.

علاوه بر این افراد، رئیس‌جمهور هند می‌تواند حداکثر ۲ نفر را با تابعیت انگلیسی-هندی برای عضویت در لوک سابا معرفی کند.

این انتخابات در هفت مرحله تا حدی برای تضمین امنیت کافی در حوزه های رای گیری در سراسر هند برگزار خواهد شد. رای دهندگان می توانند با فشار دادن یک دکمه روی یک دستگاه رای گیری الکترونیکی که برای اولین بار در هند در سال ۱۹۸۲ و به طور گسترده از اوایل دهه ۲۰۰۰ استفاده شد، انتخاب خود را انجام دهند.

دستگاه رای گیری، یک دستگاه مستطیل شکل ضخیم است که برای ثبت الکترونیکی آرای اخذ شده در انتخابات استفاده می شود. رای دهندگان باید یکی از دکمه های آبی رنگی را که در مقابل شماره سریال، نام و نماد نامزد مورد نظرشان قرار داده شده است را فشار دهند، گزینه «هیچ یک از موارد بالا» معادل رای سفید نیز در این دستگاه تعبیه شده است.

دستگاه رای گیری الکترونیکی (EVM)، دارای سه واحد است، یک واحد رای، یک واحد کنترول برای افسر مسوول برای اطمینان از اینکه رای دهنده می تواند تنها یک بار رای دهد، و یک واحد ردیابی کاغذی قابل تایید رای دهندگان (VVPAT). این برگه کاغذی است که برای رای دهنده از طریق یک صفحه شفاف برای حدود هفت ثانیه، قبل از اینکه در یک جعبه مهر و موم شده ذخیره شود، قابل مشاهده است.

شمارش آرا در ۴ جون (۱۵ جوزا) پس از رای گیری در ۱۹ اپریل (۳۱ حمل)، ۲۶ اپریل (۷ ثور)، ۷ می (۱۸ ثور)، ۱۳ می (۲۴ ثور)، ۲۰ می (۳۱ ثور)، ۲۵ می (۵ جوزا) و اول جون (۱۲ جوزا) انجام می شود.

سن رای دادن ۱۸ سال است و نامزدها باید حداقل ۲۵ سال سن داشته باشند.

در مجموع ۹۶۸ میلیون رای دهنده برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۹۷ میلیون مرد و ۴۷۱ میلیون زن هستند.

مودی اصلی ترین شخص در این رقابت است و پس از آن معاون او آمیت شاه وزیر داخله هند و چهره اصلی مخالفان مودی، راهول گاندی از حزب کنگره قرار دارند.

مودی به دنبال کسب سومین دوره متوالی نخست وزیری است که تنها جواهر لعل نهرو اولین نخست وزیر هند این جایگاه را در اختیار داشته است.

وی می‌گوید یک پیروزی قاطع دیگر برای اتحاد ملی دموکراتیک به رهبری بهارتیا جنتا برای رسیدن به هدف او برای ارتقای هند به یک اقتصاد توسعه‌یافته تا سال ۲۰۴۷ از سطوح متوسط بسیار مهم است.

پنجمین اقتصاد بزرگ جهان در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده و مودی تضمین کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات، آن را به جایگاه سوم خواهد رساند.

حزب بهارتیا جنتا، بیشتر از سوی هندوها که ۸۰ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند، حمایت می‌شود.

ائتلاف مخالف موسوم به «هند» که در تقابل با نام بهارت، نام هندی هندوستان و مورد استفاده حزب مودی، نام‌گذاری شده است، می‌گوید: پیروزی این ائتلاف برای حفظ ساختار دموکراتیک و سکولار این کشور، بهبود جوامع به حاشیه رانده شده، افزایش قیمت‌های تضمینی برای دهاقین و ایجاد شغل ضروری است.

نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که نارندرا مودی، نخست‌وزیر و حزب او بهارتیا جنتا (BJP) پیروزی بزرگی را در این انتخابات به دست بیاورند اما موضوعات مهمی وجود دارد که می‌تواند بر آرای رای دهندگان اثر بگذارد.

در دهه گذشته اقتصاد هند با سیاست‌های مودی، پنج پله جهش کرده و به رتبه پنجم جهان رسیده است و او «تضمین کرده است» در صورت پیروزی در انتخابات، آن را به رتبه سوم برساند. یکی از نقاط برجسته دوره مودی، جاده ها و پل های درخشان در سراسر کشور، از جمله در دهلی نو و اطراف آن و بمبئی، ۲ شهر بزرگ هند بوده است.

با این حال، نتیجه این اقتصاد پررونق در شهرها بیشتر از روستاهای پرتعداد هند قابل مشاهده است و در عین حال افزایش شدید قیمت برنج نیز برای رای دهندگان نگران کننده بوده است.

از زمان همه‌گیری کووید-۱۹، دولت هند به ۸۱۴ میلیون نفر از جمعیت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون نفری هند جیره غذایی رایگان داده است. برخی از منتقدان می گویند این واقعیت که دولت احساس می کند نیاز به حمایت از نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت هند با جیره غلات رایگان دارد، نشانه رشد اقتصادی نابرابر در این کشور است.

بر اساس مطالعه گروه تحقیقاتی آزمایشگاه نابرابری جهانی، تا پایان سال گذشته میلادی، ثروتمندترین شهروندان هند ۴۰.۱ درصد از ثروت هند را در اختیار داشتند که بالاترین میزان از سال ۱۹۶۱ است و سهم آنها از کل درآمد ۲۲.۶ درصد بوده است.

مودی و حزب او با تمرکز بر رفاه عمومی، از جمله از طریق کمک های نقدی و مزایای خانگی مانند آب لوله کشی، برق تمام وقت و اتصالات گاز برای پخت و پز، سعی کرده اند رای دهندگان زن را به خود جلب کنند.

مودی در ماه جنوری (جدی ۱۴۰۲) یک معبد بزرگ را در آیودیا مکانی که گمان می‌رود زادگاه او باشد، افتتاح و به وعده ۳۵ ساله حزب ملی‌گرای هندو، بی جی پی عمل کرد. گروهی از مردم هندو در سال ۱۹۹۲ یک مسجد قرن شانزدهمی را در این مکان که بسیاری از هندوها معتقدند بر روی یک معبد ویران شده در زمان حاکم مغول بابر ساخته شده بود، تخریب کردند.

در عین حال، بسیاری از مسلمانان دولت مودی را متهم به اعمال سیاست‌های خلاف منافع جامعه می‌کنند. حزب بهارتیا جنتا در پاسخ می‌گوید برای همه کار می‌کند اما با هیچ‌کس مماشات نمی‌کند.

دولت مودی به حمایت فدرال از مکتب یا مدارس مسلمانان پایان داده است و برخی از ایالت های تحت نفوذ این حزب با وجود مخالفت رهبران مسلمان یا بسیاری از آنها را تعطیل کرده اند یا در آستانه انجام این کار هستند.

مودی همچنین قانون شهروندی را اجرا کرده است که به عنوان تبعیض علیه مسلمانان، اعطای ملیت به هندوها، پارسی ها، سیک ها، بودایی ها، جین ها و مسیحیان که به دلیل آزار مذهبی از افغانستان، بنگلادش و پاکستان با اکثریت مسلمان قبل از ۳۱ دسمبر ۲۰۱۴ (۱۰ جدی ۱۳۹۳) به هند گریخته اند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

یک اداره دولتی که به تحقیق در مورد مظنون به پولشویی می پردازد، در دهه گذشته نزدیک به ۱۵۰ سیاستمدار مخالف حزب حاکم را احضار، بازجویی و یا دستگیر کرده است، در همین دوره، تنها حدود نیمی از سیاستمداران حزب حاکم را مورد بررسی قرار داده است.

مهم ترین دستگیری مربوط به آرویند کجریوال، نخست وزیر ایالتی دهلی، سیاستمدار ارشد حزب مخالف مودی است که هرگونه فساد را انکار می کند اما مودی می‌گوید آژانس‌های امنیتی می‌توانند بر اساس سیاست «تحمل صفر» او در مورد فساد، از هر کسی تحقیق کنند.

سیاستمداران احزاب مخالف مودی را به سوء استفاده از سازمان های دولتی برای هدف قرار دادن آنها برای دستیابی به اهداف سیاسی متهم کرده اند.

در همین حال، حزب کنگره به عنوان اصلی‌ترین مخالف در حال مبارزه با مطالبات مالیاتی است که آن را تلاشی برای فلج کردن مخالفان قبل از رای گیری نامیده است.

مودی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ تا حدودی با وعده ایجاد ده ها میلیون شغل برای جوانان کشور به قدرت رسید، اما تا حد زیادی نتوانسته است به این وعده عمل کند.

بر اساس گزارش مرکز خصوصی نظارت بر اقتصاد هند، نرخ بیکاری در ماه فبروری (دلو ۱۴۰۲) به هشت درصد افزایش یافت. بر اساس برآوردهای دولت، نرخ بیکاری در سال مالی منتهی به مارچ ۲۰۲۳ (حوت ۱۴۰۱) از ۴.۹ درصد در سال ۲۰۱۳/۱۴ قبل از اینکه مودی به قدرت برسد، به ۵.۴ درصد افزایش یافت.

داده‌های دولتی نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۶ درصد از جوانان شهری در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال در سال ۲۰۲۲/۲۳ به دلیل مهارت‌های ضعیف و نداشتن مشاغل با کیفیت، بیکار مانده‌اند و برآوردهای آژانس های خصوصی بسیار بیشتر است.

حزب مودی در مانیفست خود برای انتخابات گذشته وعده داده بود که درآمد مزارع دهاقین را تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۲ برابر خواهد کرد، اما هیچ نشانه ای از عملی شدن این وعده در سال ۲۰۲۴ نیز وجود ندارد.

دهاقین معترض، به ویژه از ایالت شمالی پنجاب، مودی را در سال ۲۰۲۱ مجبور کردند تا سه قانون اصلاحات زمین های زراعتی را لغو کند که یک تغییر سیاست بسیار نادر از سوی او به شمار می آید. امسال نیز دهاقین دوباره به خیابان‌ها آمدند و خواستار قیمت‌های تضمینی بالاتر برای محصولات خود شدند، اگرچه اعتراضات ظرف چند هفته پایان یافت.

بهارتیا جنتا، اغلب بر رشد جهانی هند با حمایت اقتصادی به عنوان دستاورد کلیدی مودی تاکید می کند، به ویژه پس از میزبانی نشست سران گروه ۲۰ در سال گذشته میلادی، روابط گسترده با کشورهای گوناگون در تمام نقاط جهان از امریکای جنوبی تا اقیانوسیه و افزایش نفوذ در ائتلاف‌ها و سازمان‌های جهانی، مهم ترین دستاوردهای مودی معرفی شده اند.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/31148






*
*

*



نیز بخوانید

مکرون در تلاش تبدیل کردن اروپا به قدرت هسته ای مستقل


ادعای حمایت از زنان در کشورهای اسلامی و ضرب‌وشتم زنان در امریکا


بازی کشورهای‌ عربی میان تهران و تل‌ابیب


جزئیات توافق امریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌ابیب چیست؟


آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

محکومیت حمله بر نمازگزاران شیعه در هرات ازسوی یوناما

زمرد پنجشیر، برای هفدهمین بار از طریق مزایده به فروش رسید

انتقال بیش از ۴۰۰ اثر باستانی از معدن مس عینک به موزیم ملی

با افغان‌های تحصیل یافته معادن کشور را استخراج خواهیم کرد

ایران از تاسیس حصار وموانع درامتداد سرحدات افغانستان و ترکمنستان خبر داد

«ترکیش ایرلاینز» پروازهایش را به افغانستان از سر می‌گیرد

امریکا در تلاش دیکتاتوری دیجیتالی بر جهان است

تیم ملی فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی ۴ پله صعود کرد

واشنگتن باید انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند

ایران برای توسعه مناسبات با افریقای مرکزی ابراز آمادگی کرد

مکرون در تلاش تبدیل کردن اروپا به قدرت هسته ای مستقل

هیات حماس قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرد

هرگونه تعامل با طالبان مشروط به احترام به حقوق بشر باشد

هت‌تریک لواندوفسکی برابر والنسیا

شهادت یک عالم دین و شماری از مقتدیان در هرات

کنعانی از ورود ۱۱۲ میلیون مترمکعب آب از «سد کمال‌خان» به ایران خبر داد

سخنگوی طالبان در جواب به مسکو؛ حکومت شان را فراگیر خواند

سازمان صحی جهان از رائه خدمات برای 900 هزار نفر طی یکماه خبر داد

تطبیق 14 پروژه در افغانستان توسط بانک توسعه اسلامی

تشدید تلاش ها برای آتش‌بس در جنگ غزه

تاکید سفارت امریکا برای افغانستان بر آزادی مطبوعات

ادعای حمایت از زنان در کشورهای اسلامی و ضرب‌وشتم زنان در امریکا

باز شدن شاهراه تخار- بدخشان به روی ترافیک

آمادگی یک شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری بالای منابع معدنی افغانستان

موضوع فن‌آوری(FSD) پای ایلان ماسک را به چین کشاند


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.